Den 10 april är det dags för vårens efterlängtade auktion hos W.A. Bolin. Välj bland ett variationsrikt utbud av utsökt design och investeringar från tidigt 1800-tal till nutid. En stilsäker dyrgrip och utsökt placering är den magnifika enstensringen i 18 kt vitguld med en briljant 6.03 ct, enligt certifikat. Utrop 990.000 kronor (katalognummer 277).

Totalt utrop är 15,5 miljoner kronor. Köp ett exklusivt collier i 18 kt vitguld med 33 karmosémotiv av runda, navett- och droppslipade briljanter sammanlänkade av runda briljanter samt avslutad med en större droppslipad briljant totalt 23.34 ct, enligt uppgift. Utrop 430.000 kr (nr 244).

Vårkatalogens omslagssmycke är underbart spektakulära örhängen i 18 kt vitguld, med 2 South Seapärlor, 14 mm, rosa safirer 5.18 ct och briljanter 2.48 ct, vikter enligt certifikat. Utrop 200.000 kr (nr 125). Investera i klassisk stil från franska Boucheron, ringen är i 18 kt roséguld med 99 rosa briljanter 1.04 ct och 12 carréslipade diamanter 0.47 ct, vikter enligt uppgift. Utrop 80.000 kr (nr 276).

Välj ett elegant collier från den brittiska firman Asprey i 18 kt guld med en droppslipad citrin och 44 briljanter ca 4 ct. Utrop: 45.000 kr (nr 45). Satsa på design från den Zürichbaserade juveleraren Paul Binder. Armring i 18 kt vitguld med 48 carréslipade smaragder, 52 bagettslipade diamanter och 68 briljanter, 14 ct enligt uppgift. Utrop: 150.000 kr (nr 293). Komplettera med örhängen 18 kt vitguld med 2 droppformade South Seapärlor, 13 × 19 cm, och bagettslipade diamanter, 2.80 ct samt 5 ct, vikter enligt uppgift. Utrop: 75.000 kr (nr 294).

En klassiker från Rolex är herrarmbandsuret i 18 kt guld och stål med separat datum och Jubiléelänk. Utrop: 16.000 kr (nr 307). För kvinnan ett Rolex damarbandsur i 18 kt guld med krans av bagettslipade diamanter och urtavla i pärlemor med diamanter. Utrop 150.000 kr (nr 310).

Njut vårprimörerna med finess och köp ett schatull med karaff i kristall och silver, 6 bägare samt en bricka i silver med graverad dekor. Personlig gravyr på fatets baksida. Ryska stämplat Moskva respektive S:t Petersburg, 1800-tal. Proveniens: Paul U Bergström (1860-1934), grundare av varuhuset PUB. Därefter i arv inom familjen. Utrop: 48.000 kr (nr 314). Förvärva en praktfull reseikonostas i förgyllt silver, utfällbar med 12 miniatyrikoner symboliserande de kristna ortodoxa högtiderna, samt en miniatyrikon med riza. Ryska stämplar S:t Petersburg 1825. Utrop: 70.000 kr (nr 315).

– Sällan har jag skådat en sådan härlig kombination av kvalitetssmycken, säger Christian Bolin, hovjuvelerare i sjätte generationen.

Välkommen in och att välj bland ett utsökt utbud av klenoder. Det finns många välkända märken representerade såsom Borgila, Bulgari, Cartier, Chopard, Georg Jensen, Ole Lynggaard, Rolex och W.A. Bolin.

W.A. Bolins vårauktion äger rum söndagen den 10 april i butiken på Sturegatan 6. Start klockan 11.00. Objekten visas i W.A. Bolins butik söndag 3 april kl. 12–16, måndag 4 till och med fredag 8 april kl. 10–18 samt lördag 9 april kl. 10–16. Specialvisning för press enligt överenskommelse.

Inled våren med storslagen auktion hos W.A. Bolin