Vårens smyckeauktion bjöd på exklusiva smycken till alla smyckeälskares förtjusning. Totalt klubbades smycken för 8.500.000:– (inkl. provisioner).

Samtliga telefonlinjer var uppkopplade när ett par pärlörhängen i platina med droppformade barocka grå pärlor och briljanter gick under klubban (nr 274). Dessa ropades ut för 38.000:– och när klubban föll slutade de på 294.000:– (inkl. ­provision).

Ett utsökt collier i silver på 14 kt guld (nr 272) samt en brosch i 14 kt guld med en större rosa spinell (nr 273), båda med en proveniens, Alice Keiller, Statsfru hos Gustav V rönte stort intresse. Dessa klubbades högt över utrop och visar den senare tidens ökade intresse för antika kvalitetssmycken.

En underbar ecuelle (skål) från fabergé (nr 125), proveniens familjen Nobel, klubbades för 147.000:– inkl. provision.

Många kunder kommenterade det spännande och varierande utbudet under denna auktion.

Inlämning till höstens auktion är pågår redan nu. Höstauktionen äger rum söndagen den 17 november 2013.

Magnifika pärlörhängen klubbades på W.A. Bolins vårauktion!