Vårens smyckeauktion, Bolin Fine Jewellery, bjuder på juveler till ett värde av 16.5 miljoner. En särskild attraktion är ett magnifikt rivièrecollier med 95 doserade briljanter, tot. 35.60 ct, utrop 770.000:– (nr 245).

Ett mycket vackert frackur från Audemars Piguet, i 18 kt matterat vitguld med briljanter ca 2 ct runtom ett skeletterat urverk, pryder katalogens framsida, utrop 150.000:– (nr 173).

Gula diamanter är mycket efterfrågade! En elegant ring med en Radiantslipad diamant 3.04 ct, Natural Fancy Intense Yellow samt mindre vita och gula briljanter är något utöver det vanliga, utrop 340.000:– (nr 114).

Exklusiva örhängen med 2 större barocka och genomborrade orientaliska pärlor, tillverkade av A. Tillander, utrop 190.000:– (nr 160) hör till ett av auktionens unika objekt. Utsökta aftonörhängen med Asscherslipade diamanter, 11.97 ct , utrop 325.000:– (nr 179), tillhör auktionens höjdpunkter. För kunder som söker örhängen för olika tillfällen finns det ett stort urval på vårens auktion.

Originella och praktfulla armband, broscher, vackra collieer och hängen, utbudet är stort och mycket varierande.

En mycket unik collier, formgivet av Kristian Nilsson med ett asymmetriskt mittmotiv med en mycket vacker rubin ca 6.50 ct är ett exempel på svensk formgivning i världsklass, utrop 280.000:– (nr 175).

Märkessmycken från bland annat Boucheron, Bulgari, Cartier, Tiffany & Co, Van Cleef & Arpels, W.A. Bolin med flera finns representerade på vårens auktion.

Nytt i och med vårens auktion är att den ”tysta auktionen” har övergått i Bolin online. Smycken och silverföremål bjuds numera ut online under hela året. Dessutom finns i och med vårens auktion möjligheter att bjuda online i realtid på Bolin Fine Jewellery. W.A. Bolins vårauktion äger rum söndagen den 13 april kl 11.00, Sturegatan 6 i Stockholm.

Visning sker söndagen den 6 april kl. 12–16
Måndag 7 – fredag 11 april kl. 10–18
samt lördag 12 april kl. 10–16
Specialvisning för press enligt överenskommelse.

Välkomna till en smyckeauktion fylld med åtråvärda juveler!