Söndagen den 22 april hålls Hovjuvelerare W.A. Bolins stora smyckeauktion. En stor begivenhet för alla som älskar smycken med såväl skönhet som historia. Välj bland vackra smycken till vardag och fest! Vårauktionen har ett totalt utrop om 19.3 miljoner.

Från Juvelerarhuset Van Cleef & Arpels kommer den vackra broschen i form av ett lejon i guld och briljanter (nr 50) utrop: 50.000:–. Ett par fashionabla örhängen från samma juvelerarhus med en gul och en vit söderhavspärla samt pavéinfattade briljanter, (nr 136) utrop: 260.000:– blir festens ”conversation piece”.

Auktionen bjuder också på en magnifik smaragdparure, bestående av collier (nr 240) utrop: 940.000:–,armband (nr 241) utrop: 320.000:– och örhängen (nr 242) utrop: 205.000:–

Missa inte ett par örhängen med utsökta droppformade orientaliska pärlor (15 × 12 mm), gammalslipade briljanter, diamanter och rosenstenar, (nr 84) utrop: 90.000:–. Dessa pärlor bildas naturligt i musslan utan människors hjälp. Förekomsten av nyskördade orientaliska pärlor är synnerligen liten idag. Ett fantastiskt tillfälle att införskaffa unika pärlor.

En särskild attraktion är ett vackert diadem med gammalslipade briljanter och diamanter. Diademet kan också bäras som collier. (nr 277) utrop: 90.000:–

Det finns alltid anledning att göra investeringar i kvalitetsföremål som håller över tiden. En sofistikerad cushion-slipad diamant på 4.03 ct med pavéinfattade briljanter på skenan (nr 202) utrop: 550.000:– tillhör definitivt en av auktionens vackraste ringar.

Välkommen till auktionsvisningen och njut av juveler, klockor och silverföremål. Vid auktionen finns flera kända märken representerade, såsom Van Cleef & Arpels, Cartier, Bulgari, Chopard, Hermès, Tiffany & Co, W.A. Bolin och Wiwen Nilsson.

Smyckeauktionerna hos W.A. Bolin är internationellt kända. Det finns ett stort intresse från handlare i såväl Europa och U.S.A. som i Fjärran Östern.
W.A. Bolins vårauktion äger rum söndagen den 22 april kl. 11.00, Sturegatan 6. Visning sker:
söndagen 15 april kl. 12–16
måndag 16 – fredag 20 april kl. 10–18
samt lördag 21 april kl. 10–16
Specialvisning för press enligt överenskommelse.

W.A. Bolin introducerar vårens smyckeauktion!